Headerbild

Tränare

Per Jonsson (Huvudtränare)

Per har jobbat som tränare i HKK sedan 2012.

Han började sin bana på isen inom singelåkning, men i sina tidiga  tonår valde han att börja med paråkning och tävlade då ett  ungdomsmästerskap innan han sedan valde att satsa på isdans. Inom isdans är fokus på skridskoteknik, dans och uttryck till musiken extra viktigt och har blivit något som Per har haft stor nytta av som tränare och koreograf till våra tävlingsåkare.

Säsongen 2018/2019 arbetade Per i Kanada och medverkade där på två av Skate Canadas tränarutbildningar för att lära sig hur ett av de ledande länderna inom konståkning bedriver vår sport.

Per har tränarutbildning 2B och är ansvarig för skridsko- och konståkningsskola samt gör koreografi till tävlingsåkare på olika nivåer.

För kontakt: pererikallan@gmail.com

Lisa Lager

Lisa är en välmeriterad åkare med bl.a. silver på USM & NM och har ingått i Svenska Landslaget. Hon avslutade sin aktiva karriär 2020 och har sedan dess arbetat som tränare med fokus på skridskoåkning & teknikträning. Vid sidan om arbetet i Haninge KK studerar Lisa en 4-årig utbildning till Naprapat.

Jenny Lodin

Jag började på konståkning som 6-åring i Osby KK där jag åkte hela min aktiva tid. Jag tävlade som junior b1 samtidigt som jag åkte i vårt showteam. Det var även här jag började min tränarkarriär. Efter att ha läst Coaching och Sport management i tre år på universitetet i Växjö, flyttade jag till Västerhaninge och började i Nynäshamns konståkningsklubb, där jag även var huvudtränare.

Förutom min universitetetsutbildning har jag även tränarutbildning steg 2B och är utbildad till massageterapeut.

Jag brinner för att se åkare utvecklas och att få se deras glädje när de klarar av någonting nytt.

Emma Nordling

Emma började åka konståkning i HKK:s skridskoskola och har åkt många år sen dess. Emma har slutat tävla men tränar nu i vår sportgrupp och jobbar som tränare i skridsko- konståkningsskolan.

Emma har tränarutbildning 1B.

Amanda Wretling

Amanda började åka konståkning som 5 åring i HKK:s skridskoskola och har åkt ända sen dess. Amanda tävlar nu som Junior A och jobbar som tränare i skridsko- och konståkningsskolan, samt för tävlingsåkare.
Amanda jobbar även som koreograf och gör tävlingsprogram till åkare i olika nivåer.

Amanda har tränarutbildning steg 2B och har även utbildning för att träna barn/ungdomar med ADHD och andra diagnoser.

För kontakt: amanda.wretling@gmail.com

Cajsa Nordin

Cajsa började åka skridskor i HKK-som femåring och har varit sporten och klubben trogen sedan dess. Cajsa tävlar som Junior A och jobbar som tränare för skridsko- och konståkningsskolan samt för tävlingsåkare och tycker att det är bland det roligaste som finns.

Cajsa har tränarutbildning 1B.

Tindra Wennberg

Tindra började åka skridskor i HKK som liten och har varit sporten och klubben trogen sedan dess. Tindra har lagt tävlingskarriären åt sidan men jobbar sedan dess som tränare för skridsko- och konståkningsskolan.

Tindra har tränarutbildning 1B.

Emmy Wiå

Emmy började på konståkning som 6-åring i Haninge konståkningsklubb och hon har tränat sedan dess. Idag har Emmy lagt tävlandet åt sidan men tränar vidare i en av våra träningsgrupper. Hon är också tränare för skridskoskolan och konståkningsskolan.

Emmy har tränarutbildning 1B.

Isa Pauna

Isa började åka konståkning när hon var 7 år och har tävlat i Junior B1. Idag har Isa lagt konståkningen åt sidan men fortsätter jobba som tränare för skridsko- och konståkningsskolan.
Isa har grundtränarutbildning.

Ella Wretling

Ella började åka konståkning som 5 åring i HKK:s skridskoskola och har åkt ända sen dess. Ella tränar i vår grupp 1 och tävlar just nu i klassen Junior B1.

Ella har grundtränarutbildning från RF-SISU, samt tränarutbildning steg 1B via Svenska Konståkningsförbundet. Ella har även utbildning för att träna barn/ungdomar med ADHD och andra diagnoser.

Ella jobbar som tränare i skridsko- och konståkningsskolan.

Adress

Haninge KK - Konståkning Box 98 13622 Haninge